9/25/17

Panduan Webinar Islamic Law of Attraction


PANDUAN WEBINAR
ISLAMIC LAW OF ATTRACTION



Ir. Hj. Ezwan





TUTORIAL LOG MASUK KE WEBINAR

Sebelum diterangkan lebih lanjut cara untuk log masuk ke webinar ada 2 cara untuk log masuk sama ada menggunakan komputer atau Telefon pintar@ Tablet. Sebelum anda lakukan tutorial ini pastikan internet anda dalam keadaan stabil dan tidak putus-putus serta mempunyai kelajuan sekurang-kurangnya 1 Mbps.

Anda akan dimasukkan ke dalam Group Telegram. Pastikan anda sudah install Apps Telegram.

Group Telegram ini adalah platform untuk mengetahui info terbaru dari pihak penganjur berkenaan Kelas Online Webinar dan seterusnya menjadi tempat untuk perbincangan ilmu yang dipelajari.



TUTORIAL 1: Log masuk menggunakan komputer

Bagi menggunakan cara log masuk ini adalah perlu untuk menggunakan komputer sepenuhnya dan di galakkan menggunakan “browser” Chrome yang terbaru. Pastikan talian internet anda dalam keadaan stabil. Rujuk bahagian tip untuk pastikan anda dapat sertai webinar dengan lancar.

LANGKAH 1: 
Beberapa hari sebelum kelas bermula, email jemputan webinar akan dihantar (akan dimaklumkan dalam Grup Telegram).
Semak inbox email anda, pastikan anda mendapat email jemputan untuk sertai webinar email yang anda terima. Jika tiada dalam inbox sila semak di bahagian Spam atau Promotion. Email tersebut di hantar daripada rahsiatarikan@gmail.com.





LANGKAH 2: Seterusnya buka email tersebut dan paparan seperti di bawah akan keluar. Klik pada butang Join yang berwarna Hijau seperti gambar di bawah.






LANGKAH 3: Kemudian paparan di bawah akan keluar, isikan Nama anda dan alamat email anda. Kemudian klik pada “Register Now"





LANGKAH 4: Kemudian paparan seperti di bawah akan keluar. Menunjukkan anda telah berjaya daftar untuk masuk ke platform webinar.





LANGKAH 5: Kemudian anda akan menerima email pengesahan seperti gambar berikut.
Apabila anda sudah menerima email pengesahan ini, ini bermakna dah bersedia untuk masuk ke bilik webinar.














No comments:

Post a Comment